10 PRAKTICKÝCH RAD PRO VÁŠ TIME MANAGEMENT

Každý chceme pro sebe víc času. „Potřeboval bych, aby měl den aspoň 30h.“ a jiné alternativy takových výroků jsou mezi lidmi velmi oblíbené. Každý máme stejné množství času každý den. Jen někteří dokáží si čas zorganizovat a využít tak, aby stihli všechno to, co chtějí. Osvojte si tato pravidla a rady pro řízení času a můžete mít taky tuto výhodu.

  1. UVĚDOMTE SI A STANOVTE SVÉ PRIORITY

O tom, jak pracovat s prioritami se dozvíte v předchozím článku Víte, jak pracovat s prioritami?

  1. SNAŽTE SE MINIMALIZOVAT RUŠIVÉ ELEMENTY

Rušivé elementy jsou často tzv. „zloději času“, které nás okrádají o drahocenné minuty. Bohužel často je ani nevnímáme. Odhalte své zloděje času.

  1. VYVARUJTE SE DĚLÁNÍ VÍCE VĚCÍ NAJEDNOU

Multitasking nemusí být vždy nutně výhoda. Věnujte se vždy jedné vybrané aktivitě naplno. Ušetříte tak spoustu času přeskakováním od jedné činnosti k druhé a ztrácením soustředěnosti.

  1. PŘI PLÁNOVÁNÍ NEZAPOMÍNEJTE NA REZERVU A NEPLÁNOVANÉ AKCE

Plánujte vždy maximálně na 60 % vyhrazeného času. Vždy musíte počítat s nečekanými zvraty a neplánovanými činnostmi.

  1. PLÁNUJTE A SESTAVTE SI SEZNAM ÚKOLŮ NA KAŽDÝ DEN
  2. DELEGUJTE, DELEGUJTE, DELEGUJTE
  3. NĚKDY JE NUTNÉ ŘÍCT „NE“. NAUČTE SE TO
  4. POKUD SE TO NA VÁS TZV.“VALÍ“, DEJTE SI KRÁTKOU PAUZU

Stres je zabijákem produktivity a dlouhodobý stres vás může uvrhnout do depresí nebo vyhoření. Vždy, když máte pocit, že jste zavaleni a přestáváte to zvládat, dejte si krátkou pauzu. Projděte se, zacvičte si pár cviků, nadechněte se čerstvého vzduchu…pomůže vám to.

  1. UPLATŇUJTE PARETOVO PRAVIDLO 80/20

Stačí vynaložit pouze 20 % námahy k tomu, abyste dosáhli 80% výsledku. Když se budete věnovat dvěma nebo třem důležitým úkolům, zvládnete více v kratším čase, než když se budete věnovat deseti méně významným činnostem a zabere vám to více času

  1. NEODBÝVEJTE SE VE STRAVĚ A VÝŽIVĚ

Správná výživa a vhodná strava může zvýšit váš výkon až o 20 %. Nezapomínejte na to a i ve shonu si najděte chvilku na zdravé občerstvení.